Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
B. Mivel fogunk utazni? Mit tudsz a vonatokról? Élményszerzés: vonatozás Udvarhelyre |
KÖNY: VONAT megfigyelése az állomáson UTAZÁS LR: Observare: Trenul |
egymásra való odafigyelés |
K E D D |
B: Különböző kerekek (autó, bicikli, vonat, szekerek, taligák) Szj: Alagutban Bábozás: mese |
ANY: Mese: Poci a vonaton ZN: Ének tanítás: Hegyek, völgyek között... Audició : Járművek hangjai Egyenletes lüktetés: Megy a kocsi, fut a kocsi |
PN: Vészjelzés, baleset esetén mit kell tenni! |
S Z E R D A |
B: A KÖR mint forma , hol fordul elő( arc, gombok,virágok közepe stb.) Rajz: kör körülszurkálása ( formaérzékelés) J : Óriáskerék ( körülírással) |
MAT: Gombok matematikája ÁBR: JÁRMŰVEK I. ujjlenyomattal, szivaccsal pecsételés II: festés: UTAZÁS LR: Joc didactic: Unde circula? |
ZJ .körből-körbe füttyszóra |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B: Villanyrendőr szerepe kb, jelző táblák( kör alakúak) Formálás: Jelzőlámpa(gömb forma,fogvájóra) Ragasztás papír csíkból::Színes gömbök- tér érzékeltetés |
MAT: GÖMB és KÖR mennyiségi megmaradás(lapítás) ( kör mint forma:szín, vastagság, nagyság) GYAK: I. Vonat ragasztás II: Barkácsolás, hajtogatás: Guruló verdák ( ketté hajtott lapból, fogvájó,gombok) |
KN:Van-e különbség a kerekek közt? |
P É N T E K |
B: A közlekedési eszközök, mint játékszerek Rajz: körből alkotott testek, tárgyak HV: Kerekek nyomai |
ANY:Vers: TESN: Vonatosdi : akadályok közt, alatt stb. J: Gurítóverseny szabadban( autó gumi, farönk, gomolya, doboz, bármilyen gurítható eszköz) KÖN: Közlekedési szabályok, udvarias magatartás |
bizalom, egymáshoz való viszonyulás |
KÜLÖNBÖZŐ KEREKEK: „VONAT"- projekt ( 3 hetes)
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
B:Ki ült már szekéren? Milyen alkalomkor? Éj:pálcikákkal- kerék küllő Ügyességi j: gurítsd a barátodnak! |
KÖNY: Hogyan alakult ki a kerék! (kerekek összehasonlítása más köz .eszközök kerekével, régen és ma) LR:Memorizare cantec: Mamaruta MAT: Szöveges feladat szerkesztése, összeadással, kivonással |
játékok összeszedésére szoktatás |
K E D D |
B: Van-e különb. szekér és kocsi kereke között? Mi? Mozgásos j: Nyeregbe pajtás! Éj: Istálló |
ANY: Szótagolás gyakorlása, mese dobókockával ZN: Énekes j: Sárga csikó Mozgásos j: Változz át olyan járművé, aminek a hangját hallod! |
egymásra való odafigyelésre nev. |
S Z E R D A |
B: Milyen szekereket ismersz?(verseny, hintó,lovas,ökrös) Rajz: kedvenc közlekedési eszközöd! Játék a képzelet szárnyán: lovacska( galopp,ugrás stb.) |
MAT:Növekvő, csökkenő sorrend kialakítása ( gombokból) LR: Sa imitam ce auzim! ÁBR: zsírkréta rajz: Az én hintóm! Színező |
KÖN::Balesetek elkerülése |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B:Közlekedési táblák Alkotó j: Költözünk! Rajzfilm: Közlekedj okosan! |
ANY: Tedd a szekérbe a kiszótagolt tárgyakat! GYAK: Praktikus ábrázolás: Ló és szekér |
ZJ: Ritmus fej. rövid- hosszú ütem |
P É N T E K |
B:Szekerezés a SÓSKUTRA Szj: Merre menjen a lovacska! |
TEN: Tájékozódás térben Mozgásos verseny j: Ki az ügyesebb!( tárgyak gurítása, görgetése: farönkök, gumik dobozok,CD-stb.) KÖN: A szekerek haszna! |
PN: |
III: HÉT- A SZEKÉR