Témakör: Mikor, hogyan, miért történik?
Projekt témája: Katonák
Projekt időtartama: 1 Hét- 2013.március 11-15
Projekt térképe:
Katonák jelleme:bátor Húszárok
erős lóháton járnak
hős egyenruhát viseltek
vidám színe, díszítése,csizma,
fegyelmezett csákó
fegyverek: kard,puska,ágyú
szabadságért harcoltak
Fegyverek
régi: nyíl, pajzs, buzogány,szurony Nemzeti Hőseink
kard, ágyú Petőfi Sándor
modern fegyverek puska, pisztoly Kossuth Lajos
gépfegyver, tank,bomba,rakéta
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
B.: hétvégi élmények megbeszélése, milyen ünnepet fogunk ünnepelni? Ügyességi j.:” Védd a várat!”
ÉJ.: Várak
|
B.: Katonák, várak, fegyverek különböző várak megfigyelése laptopon ZN.:Katonadal Ritmusos j: „ Felvonulás”( dobogtatás, szlogen kiabálás) |
PN. az ágyuk, fegyverek okozta tüzek veszélyei |
K E D D |
B.:Mondókázás:húszárokról, lovakról,katonákról
Rajz: Vár
Színezés: kokárda |
BN.:Mese:Csudadoktor katona Hangfelismerő játék:”Börtönben”
MAT:szögletes,görbe vonalak ,határolt alakzatok alkotása pl. pajzs, kard, tank |
kukker, katona sapka készítés
|
S Z E R D A |
B.:Kiket nevezünk hazafinak?- zászlók megf.
Mozgásos j.: Adj király katonát!
Játék:”Fogadalom..”Én... katona,fogadom,hogy hűséggel….. |
LR:Observare:Drapelul Joc de creatie: Soldatii
Ábrázolás:kettőbe hajtott papírlappal szimmetria érzékeltetés Zászlók |
B.a zászló színeinek jelentése |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B: mese: Arendíthetetlen ólomkatona
Zenehallgatás :katona dalok Játszás a központokban: harci kocsikkal |
|
közös festés: kokárda |
P É N T E K |
B:Petőfi Sándor Kossuth Lajos
Mozgásos j.: Lovaglás
Séta:” Petőfi körtefájának” megtekintése |
TSN: Tárgyak szállítása, egyensúly járás Játék: Fegyverhordók |
Beszélgetés:a hűség jutalma |
HÚSVÉT
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
B:Mit tudsz a Húsvéti ünnepről?
Színező: Nyuszikák
Körjátékok: nyuszi ül a fűben.. |
KÖNY: mese: Az aranytojás
ZN: Kérdezgető: hová mész te ,kis nyulacska? Népdal tanítás: „ Hopp Juliska” |
-helyes kézmosásra nevelés -közös játszásra nevelés |
K E D D |
B:Mese: A húsvéti tojások 339v.m.az ov.
Formázás: díszítés magokkal
ÉJ: játékkészítés: pörgentyű |
ANY: szógurító: mondatalkotás
LR: memorizare: iepuras
|
szalvetta helyes használatára nev.
játékok elrakására ne velés |
S Z E R D A |
B.: kik járnak locsolni? locsolási szokások
Díszítő rajz: papír tojások
Zeneaudició: tavasz-Enya |
MAT: mennyiségek növelése egy egységgel 5-ös szám megismertetése
feladatlap:kösd össze a megfelelő számjeggyel
ÁBR:tojás díszítés ,festés ujjbeggyel- szívárványos |
egymás testi épségének megvédése
helyes testtartás kialakítása |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B: viselkedési szabályok
Vers: Locsoló vers
SZJ:locsolkodás eljátszása |
GYAK: Húsvéti tojások - mozaik kirakás- |
civilizált étkezésre nevelés
húsvéti vers gyakorlása |
P É N T E K |
B: hogyan segítesz otthon?
ÉPJ: nyuszi ketrec nyuszi fészek
Tanult énekek ismétlése: nyuszi tánc
|
TSN:tárgyak emelése, szállítása J: szorgalmas nyuszik |
PN: csemete ültetés
rend, tisztaságra nevelés |
Mikor, hogy, miért történik?- HÚSVÉT
KIS KÖRNYEZETVÉDŐK
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
B:Milyen a Föld? Hogyan óvhatjuk?
Bábszínház
Nagytakarítás az udvaron
|
KONY: Mese: „A Föld meséje”
ZN: Dalos játék tanulás:Beültettem kis kertemet… Nótacsokor: hozz magaddal egy dalt!- virágokról |
helyes kézmosás gyakorlása |
K E D D |
B: Miért védjük a virágokat? Építő játék: virágok (pálcikákkal)
Körjátékok az udvaron |
BN: Szólánc Mondóka: Föld,fold
LR: Cantec: Infloresc gradinile |
egészségügyi szokások betartására nev. |
S Z E R D A |
B:Miért fogunk virágot ültetni?
Virágöntőzés
Szórakoztató játékok az udvaron |
GyT: „ Óvoda zöldítő nap” - Virág ültetés |
környezet védelemre nevelés |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B:A föld gerinctelenjei
Mese:Zöld mese a Földről
Formális: rovarok csiga család |
MAT: Geometriai formák felismerése Feladatlap: folytasd a sort!
ÁB: Rajz: Rovarinvázió(egyszerű vonalvezetéssel formák) |
Gy.meséje.”Kis környezetvédő vagyok!” |
P É N T E K |
B. Áprilisi vers
Nyelvtörő csigáról
Rajz: a hallott mesékről (tematikus rajz)
Homokrajz az udvaron
|
TEN: Egyszerű lépések tanulása( néptánc) „ Virágok tánca” |
PN: a Föld védelme a szennyeződéstől, természeti csapásoktól |
ÉLET A JÉGMEZŐKÖN
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
B:Milyen sarkvidéki állatos könyvet hoztál?
Vers: Eszkimóka
Szj. jegesmedvék halásznak
|
KÖNY: Képolvasás:Élet a jégmezőn kik élnek a jégmezőkön? hol élnek?(déli sarkvidéken) ki kivel barát, ki kinek az ellensége?
Lr: Observare: Animalele polare
|
képeskönyvek nézegetése |
K E D D |
B. Sarkvidéki állat családok
Találós kérdések
ÉJ: jégtörő hajó építése
|
BN: Kitalált mese: Kaland a sarkvidéken
ZN: Visszhang játék:”Hajótöröttek”
|
abrosz tisztaságának megőrzésére szokt. |
S Z E R D A |
B: Jegesmedve, Foka család
Játék a képzelet szárnyán..”Foka vadászaton” kukkerrel Film: A jegesmedve |
MAT: közeli- távoli tárgyak megfigyelése feladatlap- karikázd be a legtávolabbit, színezd ki a legközelebbit
Ábrázolás:formaépítéssel kép készítés- karioka rajz „ Iglu”
|
artikulációs gyakorlatok |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B: Eszkimók élete
Vers ismétlés: Eszkimóka
Szj: életmentés a jégtáblán |
GYAK: hajtogatás: Halak |
KN: sarkvidéki állatok |
P É N T E K |
B:Sarki rókák, pingvinek
SZJ: pingvintánc
feladatlap:téli számjáték
|
TSN: kúszás előre, láb segítségével J: „ veszélyben” |
szolgálatos teendők elvégzése |
Éllat családok tanakodása, hogyan szerezzenek élelmet
Pingvinek
ASZTALT TERÍTÜNK- szülinapra készülődés
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELÖTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
|
B: Hétvégi beszámoló: volt-e valamilyen ünnepi esemény otthon?
Játék a gondolat szárnyán:Ha tündér lehetnék!
Szerep j: Kati baba névnapja
|
KÖNY: B:Vendéget várunk! Kikhez szoktunk menni vendégségbe? Mikor? Ünnepi asztal kellékei
Ábrázolás: meghívó készítés,kariókával díszítés
|
_illemszabályok megbeszélése |
K E D D |
B:Hogyan készülünk a vendégvárásra!- album nézegetése,visszamesélés
Formálás, díszítés: Tészták, sütemények(sodrás,gömbölyítés)
Szerep j: Kinek a ruhája!!!( egymás ruháiba...) |
BN: Szógyűjtés( közös élmények a napiban)evőeszközök
LR:Lectura d.imagini: Cum este imbracata?
|
Kellékek helyrerakására nev. |
S Z E R D A |
B:Mit illik,mit nem illik tenni?(zabálni,hangoskodni,játékot tönkre tenni stb.) Szerep j: Beteglátogatáson- jókívánságok megfogalmazása
Mesekígyó: mesét alkotunk,mondunk a betegnek |
MAT: Irányított összehasonlítások:- gyerekekkel: álló, ülő…..lány-fiú
J: guríthatók gyűjtése : fedő,tányér,pohár,henger,golyók…. |
Szolgálatosság hely. végzésére n. |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B:A barátság
Mese másképp: A kolbász, a béka,és az egér 28 old.
Hangulatjáték:színes kendők a hang. ábrázolják: vidám,szomorú síros vicces stb.-el kell meséljék |
GYAT: Ajándék készítés szülinapra |
illemszabályok |
P É N T E K |
B:Ajándékozás!( illem szabályok) Mit szoktatok ajándékba vinni? Milyen játékokat játszódtok szülinapkor?
Alkotó j. Szülinapozás, szülinapi játékok: dobókocka,színes golyók tippje- melyiket húzza ki a zsákból |
ZN: Szülinapi ének ismétlés Seprűs tánc
TESN: Futás,adott jelre megállás Játék: Házatlan mókus 4old.test.j.gy |
Szülinapi jókívánságok megfogalmazása |
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
Beszélgető kör: Mit gyűjtöttünk az elmúlt napokban? Kísérleti j:milyennek látod a tárgyakat a víz alatt (színes szemüvegek) Érzékelő j:"Adj egy hangot kismadár" |
KÖNY: A világító eszközök megfigyelése, rendezése
|
|
K E D D |
B: Melyik, hogyan működik?(gyertya, elem lámpa, petróleumlámpa, |
ANY: Árnyjátékok |
|
S Z E R D A |
B:Hogyan keletkezik az árnyék, hogyan változik? Kísérletek
|
ANY: Mese bemutatása árnyjátékkal |
PN: Az áram veszélyei, hasznuk |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B: Régi és modern eszközök, ezek hatása az emberre
Szórak j.:Rajzolás bekötött szemmel |
MAT: Számok tudatos meghatározása, sorszámnevek gyakorlása |
|
P É N T E K |
B: Mit tehetünk ha elveszik az áramot? |
TEST:Mászás akadály kikerülésével |
Op:zenei játék
|
FÉNY ÉS ÁRNYÉK- projekt
GYERMEKVILÁG, CSÓDAVILÁG
Dá- tum |
Szabadon választott játékok |
Tapasztalatszerző tevékenységek DÉLELŐTT |
Egyéni fejlesztő tevékenységek |
H É T F Ő |
B:Hétvégi beszámoló Szt:készülődés a versenyre Gyermeknapra biciklik feldíszítése |
KNy:Hogyan ünnepeljük a Gyermeknapot?
Gyermeknap ünneplése
|
egymásra való figyelésre nevelés |
K E D D |
B:Mit ünnepelünk Gyermeknapkor? Köny:régi emlékek nézegetése albumból Éj:játszótér építése kockákból |
ANy:Gyerek meséje:Hol nyaraltál a tavaly?
Ábr: Bicikliverseny |
egymás meghallgatására nevelés |
S Z E R D A |
B:Mire kell ügyelnünk nyaraláskr? Szój: Keresd a másik részét? |
MAT: Fél , negyed megfigyelése , felfedeztetése - gyakoroltatás táblán LBR: Convorbire: A sosit vara! |
játékok helyrerakására szoktatás |
C S Ü T Ö R T Ö K |
B: Nyári öltözködés Ügyj: Ballonjáték
Körjátékok az udvaron |
GyT: Szélforgó készítés
ZN: Ének ismétlés: Hét pettyes katicabogár Dalos játék tanítás: Hej koszorú…. |
eszközök elrakására nevelés |
P É N T E K |
B: Mit szeretnél játszani?
Aszfalt rajz Játék a szabadban
|
TESN: ritmikus tánc tanulása az évzáróra |
PN: kiránduláskor, tűz veszélye |